Historie

 

Nápad zřídit Zahradní železnici přišel po návštěvě ZŽD JUDr Jobánka v Drásově dne 4.3.2001.

První plánování okruhu na zahradě u rodinného domu nebylo odsouhlaseno pro mnoho různých

překážek (hodně zatáček, ovocné stromy, křížení s vjezdem do garáže a pod.)

Vhodnější pro Zahradní železnici byla zadní zahrada, která je vzdálená asi 100 m od RD.

V květnu 2001 byly v kovošrotu zakoupeny kola pro podvozek lokotraktoru a kolejivo z polní drážky

v délce 108 m, 4 ks náprav a jedna vyhýbka. 

V letech 2001 až 2002 byl postavenosobní vagon pro 4 dospělé lidi (nebo 6 dětí).

V únoru 2002 byl zakoupen starý vyřazený Trabant, jehož motor byl použit pro stavbu lokotraktoru.

Koncem roku 2003 byl lokotraktor dokončen a provedena zkušební jízda bez kolejí.

V roce 2004 byla postavena remíza na zadní zahradě a v ní bylo zahájeni svařování kolejových polí.

V listopadu 2004 byla přestěhována lokomotiva a vagon na zadní zahradu

a v prosinci téhož roku byla dokončena první etapa tratě v délce 52 m.

První jízda na této krátké trati se uskutečnila na vánoce 2004.

Na Silvestra 2004 se konala první veřejná jízda za účasti občanů Skalice.

Druhá Silvestrovská jízda se konala v roce 2005 na traťovém úseku dlouhém 85 m.

V roce 2006 byla trať prodloužena na celkovou délku 111 m.

Třetí Silvestrovské jízdy se zúčasnilo asi 26 občanů.

V srpnu 2007 byl dokoupen zbytek kolejiva a dokončen celý okruh v délce 165 m.

Čtvrté Silvestovské jízdy 2007 se zúčasnilo 44 lidí, z toho 14 dětí.

Další Silvestrovské jízdy se pořádaly v letech 2008 (48 lidí), 2009 a 2010 (26 lidí).